Твърде много ли са SUV автомобилите на пазара? Какво предлага Peugeot 408?
Fastback или SUV? Ако се питате какви са разликите между двата типа автомобили – не сте единствени. Във вечното търсене на нови потребители, автомобилните компании провеждат все по-задълбочени проучвания за предпочитанията на клиентите. Също и за оформящите се под повърхността тенденции в общите нагласи.
Според Стелантис и бранда им Пежо, на пазара има твърде много SUV автомобили и е време да се предложи нов тип автомобил – познатият без особено голям успех fastback. Подобно на друг, голям френски производител и директен конкурент – Рено, който се опитват да наложат модела си Аркана, Пежо се надяват с новия си модел – 408 да успеят да привлекат потребителите, които са пренаситени от различните версии на SUV автомобили, които се предлагат.
Пазарните данни обаче очертават трудни моменти пред подобен смел подход. Популярността на SUV автомобилите продължава да расте и продажбите им в първите две тримесечия на годината само във Франция са с дял от близо 50%.
От Пежо се надяват, че са идентифицирали реална потребност от оригиналност, нестандартен дизайн и умерено провокативни решения. Всички те са извън рамките на установените норми.
„(Някои клиенти на Пежо) търсят по-оригинален и иновативен стил от компактните SUV, които им се струват твърде обикновени,“ заявиха от Стелантис/Пежо.
Fastback автомобилите са известни с т.нар. Еднокомпонентен дизайн – единствена, непрекъсната линия от предната броня, през тавана до задната броня на автомобила. Новото Peugeot 408 е много по-нисък и по-дълъг автомобил от Peugeot 3008 SUV с форма, която го отличава от наложените стандарти.
Peugeot 408 ще се произвежда в южна Франция и ще има поточна линия за асемблиране в Китай. В Европа ще се предлага от началото на 2023-та г., а в края на годината ще започнат и продажбите в Китай.
Първоначално ще се предлагат бензинови и хибридни задвижвания, след което и изцяло електрическа версия.
Независимо, че новото Peugeot 408 се изправя срещу популярните SUV автомобили и разчита на алтернативни решения, в дизайна му фигурират основните отличителни черти на SUV стандартите. Това са висок просвет между купето и настилката, висока проходимост, колела с голям диаметър, близки до офроуд пластмасови бордове на праговете и вратите. Също така и редица стандартни за compact SUV автомобилите елементи в предната и задната броня.
Само времето ще покаже дали този смел инженерен, дизайнерски и производствен подход ще донесе очакваните резултати на Стелантис и Пежо. Едно е сигурно – подобни свежи и различни идеи правят впечатление и определено създават интерес не само към конкретния модел, но и към цялата гама на марката.
През последните няколко години Пежо се радва на растяща популярност благодарение най-вече на иновативния дизайн на автомобилите си. Задължителният за цялата индустрия преход към електрификация ще предизвика много сериозни размествания на пластовете между големите брандове. Без съмнение Peugeot е един от европейските пазарни лидери в Compact SUV сегмент. Затова ще е много интересно как ще бъде приет новият модел 408.
В подобни случай е важно да се избегне т.нар. вътрешен (за марката) канибализъм. При него даден модел е толкова предпочитан от потребителите, че на практика изяжда търсенето на всички останали модели в гамата. В съвременните условия производителите са принудени да иновират не само в технологичен, но и в дизайнерски и маркетингов аспект. Времето ще покаже дали смелият подход на Peugeot ще донесе очакваните резултати или ще очертае нови насоки в потребителските предпочитания.