Какви автомобили се продават в Европа и защо?

През 3-тото тримесечие на тази година пазарните данни показват няколко много интересни тенденции.

11/16/2021

През 3-тото тримесечие на тази година пазарните данни показват няколко много интересни тенденции.

Традиционните бензинови и дизелови двигатели продължават да губят популярност за сметка на екологичните технологии. Продажбите на бензинови автомобили спаднаха от пазарен дял 47.6% преди една година до 39.5% в 3-тото тримесечие на тази.

При дизеловите спадът е още по-голям – от 27.8% през 2020-та до 17.6% тази. Какви са причините са това?

Fuel Type Sales Q3 2021

Дизеловите автомобили отделят различен тип вредни газове, които се филтрират трудно. Съвременните регулации изискват използването на авангардни филтри на твърди частици, както и различни пречистващи субстанции. В резултат на това новите дизелови автомобили понякога са с по-добри показатели от бензинови със сходни параметри, но това се постига за сметка на допълнителни технологични разходи, както и повишени експлоатационни разходи. Борбата между различните производители за насочване на регулациите в една или друга посока всъщност е борба за влияние в цялата индустрия. Компаниите, които имат много авангардни дизелови разработки и респективно имат много какво да губят са предимно европейски – BMW, Mercedes, Audi, VW, Peugeot, Citroen. Останалите се фокусират предимно върху хибридни и електрически задвижвания и съвсем естествено лобират в посока все повече рестрикции към дизеловите автомобили.

Какви са предимствата на дизеловите автомобили?

Най-вече ниският разход на гориво и високият въртящ момент. Това ги прави много приятни за ежедневна употреба и независимо от по-високата цена на придобиване и по-високите експлоатационни разходи, те са предпочитан избор за автомобили с голям годишен пробег.

Електрическите автомобили продължават да бележат стабилен ръст в продажбите. Независимо от намаления общ брой регистрации в индустрията в 3-тото тримесечие на 2020-та г., делът на задвижваните изцяло с батерии автомобили нарастна с +56.7% и достигна 212,582 броя.

Plug-in хибридите представляват най-стабилно разрастващия се пазарен сегмент в Европейският съюз. Средният ръст в продажбите през 3-тото тримесечие на годината е +42.6% спрямо миналата, като само в Италия тази стойност е +130.6%, в Испания +87.5%, Франция +49.5% и Германия +37.5%.

Самозарядните хибриди също продължават да увеличават популярността си и през юли, август и септември постигнаха ръст от +31.5% и на практика са най-масовият тип екологични автомобили с близо 500 000 регистрации.

 

Вижте нашите оферти за електрически и хибридни автомобили.