диаграма

Какви автомобили се продават в Европа и защо?

През 3-тото тримесечие на тази година пазарните данни показват няколко много интересни тенденции.

Традиционните бензинови и дизелови двигатели продължават да губят популярност за сметка на екологичните технологии. Продажбите на бензинови автомобили спаднаха от пазарен дял 47.6% преди една година до 39.5% в 3-тото тримесечие на тази.

При дизеловите спадът е още по-голям - от 27.8% през 2020-та до 17.6% тази. Какви са причините са това?

Дизеловите автомобили отделят различен тип вредни газове, които се филтрират трудно. Съвременните регулации изискват използването на авангардни филтри на твърди частици, както и различни пречистващи субстанции. В резултат на това новите дизелови автомобили понякога са с по-добри показатели от бензинови със сходни параметри, но това се постига за сметка на допълнителни технологични разходи, както и повишени експлоатационни разходи. Борбата между различните производители за насочване на регулациите в една или друга посока всъщност е борба за влияние в цялата индустрия. Компаниите, които имат много авангардни дизелови разработки и респективно имат много какво да губят са предимно европейски – BMW, Mercedes, Audi, VW, Peugeot, Citroen. Останалите се фокусират предимно върху хибридни и електрически задвижвания и съвсем естествено лобират в посока все повече рестрикции към дизеловите автомобили.

electric button

Какви са предимствата на дизеловите автомобили?

Най-вече ниският разход на гориво и високият въртящ момент. Това ги прави много приятни за ежедневна употреба и независимо от по-високата цена на придобиване и по-високите експлоатационни разходи, те са предпочитан избор за автомобили с голям годишен пробег. 

Електрическите автомобили продължават да бележат стабилен ръст в продажбите. Независимо от намаления общ брой регистрации в индустрията в 3-тото тримесечие на 2020-та г., делът на задвижваните изцяло с батерии автомобили нарастна с +56.7% и достигна 212,582 броя.

Plug-in хибридите представляват най-стабилно разрастващия се пазарен сегмент в Европейският съюз. Средният ръст в продажбите през 3-тото тримесечие на годината е +42.6% спрямо миналата, като само в Италия тази стойност е +130.6%, в Испания +87.5%, Франция +49.5% и Германия +37.5%.

Самозарядните хибриди също продължават да увеличават популярността си и през юли, август и септември постигнаха ръст от +31.5% и на практика са най-масовият тип екологични автомобили с близо 500 000 регистрации.

electric car