Как се отразяват на автомобилната индустрия събитията в Украйна?

Със сигурност европейската автомобилна индустрия ще пострада тежко в краткосрочен и средносрочен план. От една страна е сериозният недостиг на компоненти – в Украйна има 17 завода за производство на кабелни инсталации за повечето водещи марки.

03/15/2022

Какво показва подробният анализ?

Със сигурност европейската автомобилна индустрия ще пострада тежко в краткосрочен и средносрочен план. От една страна е сериозният недостиг на компоненти – в Украйна има 17 завода за производство на кабелни инсталации за повечето водещи марки.

Германският доставчик Leoni използва две локации за производство в западна Украйна, в които преди конфликта са работили над 7000 служители.

Баварската компания вече работи с увеличен капацитет в останалите си заводи извън Украйна, но ще са необходимо поне 2-3 месеца, за да се нормализират доставките.

От друга страна са все още продължаващите рестрикции от COVID-19 и бързо покачващите се цени на метала и останалите основни суровини, необходими за производството.

Car Wiring Loom

Проблеми с производството ще доведат до ограничени количества.

Анализаторите са на мнение, че около 700 000 автомобила няма да бъдат произведени по план, което представлява около 15% от европейския пазар

Фолксваген и БМВ вече ограничиха производството в Германия поради недостиг на компоненти, а Мерцедес намалиха годишните си прогнози за заводите си в Унгария и Германия.

Трудните решения, които предстоят за Рено

Докато повечето световни марки се оттеглят от руския пазар или спират износа за Русия, Рено е изправена пред сериозна дилема – за разлика от повечето европейски производители, Рено притежава контролния пакет акции в един от големите руски заводи Авто ВАЗ.

Създаден още по времето на СССР, до ден днешен там се произвеждат автомобилите Лада, които са категоричен лидер на местния пазар с дял от 24% през Февруари 2022-ра г. За сравнение втората позиция в същия период е за КИА с 13.8%.

Lada Niva Vision

Русия е много по-важен пазар за Рено, отколкото за останалите производители

Близо 10% от приходите на Рено идват от руския пазар, в който с различните си брандове френският производител има близо 30% дял. (Очаквайте подробен анализ на стратегията на Рено свързана с Дачия-Лада за руския пазар).

Благоприятни възможности за китайските производители

В случай, че санкциите наложени от ЕС и САЩ продължат дълго и на практика европейските и американски производители не присъстват на руския пазар, на лице е реална възможност китайските брандове да увеличат значително пазарния си дял в Русия.

В момента Chery е най-продаваният китайски бранд в Русия.

Темповете на експанзия на китайските брандове в Русия са впечатляващи – през 2020-та г. са внесени 42 700 автомобила, през 2021-ва г. 122 800 автомобила.

Great Wall притежава завод в Тула, близо до Москва, а Geely построиха фабрика в Белорус, а в края на миналата година Chery съобщиха за провеждащи се преговори за изграждане на завод за сглобяване на автомобили в Русия.

Миналата година в Русия са продадени близо 1.7 автомобила, от които близо 20% са внос от различни части на света, останалите са местно производство.

Продължаващата неяснота в Украйна, както и силно усложнената гео политическа обстановка със сигурност ще окажат силно негативно влияние върху европейската автомобилна индустрия. Очакват се проблеми с доставките и по-високи цени, което е съществен повод да разгледате нашите оферти за нови автомобили и да изберете своята Нова Кола още днес.