BMW следва Tesla с нов дизайн на цилиндрични батерии

Новите електромобили на BMW с цилиндрични батерии се очакват през 2025-та г. и ще имат пробег около 800 км и ще се зареждат от 10 до 80% за по-малко от 30 мин.

09/14/2022

Ще позволят ли новите батерии по-бързо зареждане и по-дълъг пробег?

Два от основните проблеми за всеки електромобил са бавното презареждане и ограниченият пробег. Точно това се опитват да подобрят от BMW с новия си дизайн на цилиндрични батерии, които Tesla използва от известно време насам. Новите батерии ще се произвеждат в шест фактори от партньори на германската компания, между които са китайските CATL и EVE Energy.

„Наближаваме огромен технологичен скок“ каза лидерът на отделът по развойна дейност на BMW Франк Уебер.

За момента BMW използва призматични клетки в батериите си, които са около два пъти по-скъпи от цилиндричните литиево-йонни клетки.

Баварската компания потвърди направените поръчки на стойност над 10 милиарда евро към CATL и EVE, който ще произвеждат новите батерии в четри фабрики в Китай и Европа. BMW продължава да търси допълнителни партньори, които са склонни да инвестират в изграждането на нови заводи за батерии в САЩ и Мексико, като общият обем на поръчките във всички 6 фабрики се очаква да достигне над 20 гигавата!

Новите батерии на BMW ще използват повече никел и силикон за сметка на по-малко кобалт, което ще доведе до 20% повишена енергийна плътност, 30% по-бързо зареждане и 30% по-висок пробег.

Призматичните батерии, които всъщност са с правоъгълна форма се използват в много електромобили защото позволяват оптимално пакетиране, което води до намаляване на разходите. Предимствата на цилиндричните батерии са свързани най-вече с по-високата енергийна плътност, която ще позволи относително бързо намаляване на производствените разходи.

Apple Car

Уебер потвърди, че партньорите на BMW ще произвеждат новите батерии с електроенергия генерирана от възобновяеми източници, ще използват частично рециклиран кобалт, никел и литий и по този начин ще бъдат намалени вредните емисии в производството с над 60%

Това решение на BMW е част от цялостна стратегия за развитие на марката в новите реалности на автомобилната индустрия – за разлика от VW и Tesla, които ще купуват от партньори батериите за автомобилите си и няма да участват разработването им, BMW ще насочат голяма част от ресурсите си за бързо подобряване на всички основни параметри в батериите (по-кратно време за зареждане, по-дълъг пробег, по-голям брой зарядни цикли, по-ниска цена)

Батериите са един от основните компоненти в цената на всеки електромобил и независимо от постоянно увеличаващите се обеми на производство и продажби цените остават доста високи за повечето потребители. Повечето експерти са на мнение, че основна причина за това е сложната геополитическа ситуация, която води до чувствително по-високи цени на основните суровини и материали, нарушени доставики и намалени производствени мощности.

От BMW не дадоха информация колко батерии са поръчани от CATL и EVE, но в отделно изявление CATL потвърди, че два от заводите им ще доставят цилиндрични батерии за BMW, които ще са със същия диаметър, както активно популяризираните клетки от Tesla – 4680 (която е близо 6 пъти по-голяма от клетката 2170, която заменя, има 5 пъти по-голям капацитет и осигурява близо 20% по-дълъг пробег)

Новите електромобили на BMW с цилиндрични батерии се очакват през 2025-та г. и първоначално ще от сегмента на средните премиум модели, като 3-та серия, ще имат пробег около 800 км и ще се зареждат от 10 до 80% за по-малко от 30 мин.

Apple Car

 

Разгледайте нашите ексклузивни оферти за автомобили БМВ.