Колебания от – 47% до + 150% за различните марки спрямо миналата година във Франция.
Регистрациите на нови автомобили във Франция през месец март 2022-ра година са със 20% по-малко в сравнение с март 2021-ва г. Основните причини според анализаторите са свързани с намалените наличности в резултат на недостига на компоненти, както и силно усложнената гео политическа обстановка от войната между Русия и Украйна.
В един от най-големите автомобилни пазари на стария континент са регистрирани общо 147 079 нови автомобила през март тази година, спрямо 182 774 през миналата. Общият спад в регистрациите от началото на годината спрямо същия период на миналата година е 17%.
Наблюдават се много интересни стойности при различните марки.
Най-голям спад през март 2022-ра г. във Франция отбелязва Jeep -47.34% спрямо миналата година. След това са Land Rover с -47.17% и Seat с -45.28%.
От другата страна, с най-голям ръст в регистрациите на нови автомобили във Франция през март 2022-ра г. е Bentley с +150% (миналата година са регистрирани 4 автомобила през март, тази година 10), следвани от Cupra +90% (274 регистрации миналия март, 522 тази година) и Alpine +67.59% (108 регистрирани автомобила през март 2021-ва, 181 през март 2022-ра.)
От масовите марки (с изключение на Seat) най-голям спад бележат Mitsubishi -42.23%, следвани от Peugeot -33.56% и Renault с -30.42%.
С най-голям ръст в регистрациите при достъпните марки е Dacia с + 31.45%, следвана от Tesla с + 7.13% и Kia с + 6.15%
Динамиката при различните видове задвижвания продължава установените тенденции. Бензиновите двигатели са в + 38% от регистрираните нови автомобили през първото тримесечия, в сравнение с + 44% година по-рано. Дизеловите двигатели задвижват + 17% от автомобилите тази година, спрямо + 24% в началото на 2021-ва г. Изцяло електрическите автомобили вече са с пазарен дял от + 12% спрямо + 6.9% за същия период през миналата година, а хибридните автомобили (частични, пълни и плъгин) представляват около + 30% от регистрациите.